Motnje prehranjevanja

Kljub vedno večjemu znanju o vzrokih, ki pripeljejo do odvečnih kilogramov in posledično tudi do zdravstvenih težav, število pretežkih ljudi narašča. Glavni krivec za povečano telesno težo je prevelik energijski vnos, ki je bodisi rezultat uživanja prevelikih količin hrane ali premajhne telesne aktivnosti, največkrat pa kombinacija obeh. Osnovni princip zmanjševanja prevelike telesne teže je zato negativna energijska bilanca, kar pomeni, da s hrano zaužijemo manj energije, kot jo porabimo.

Hiter način življenja in mnoge obveznosti čez dan pogosto omejujejo možnost skrbnega načrtovanja dnevnega jedilnika. Različne diete zato pogosto vključujejo tudi različne prehranske dodatke, ki so namenjeni nadomeščanju »prave« hrane. Posledica pogostega poseganja po dieti je tudi tako imenovani jo-jo efekt – vzorec izgubljanja in ponovnega pridobivanja odvečnih kilogramov. Poleg tega, da s takšnimi dietami osnovni cilj – izguba teže ni dosežen, je v splošnem oslabljeno tudi osnovno zdravje posameznika.

Popularne diete postajajo bolj in bolj razširjene in hkrati sporne. Večina njih je usmerjena zgolj k izboljšanju estetskega videza uporabnika in ne pa v izboljšanje zdravstvenega stanja ter preprečevanja kroničnih obolenj vezanih na motnje metabolizma zaradi povečane telesne mase ali debelosti. Stradanje, ločevanje, izločevanje živil in uporaba shujševalnih preparatov so najpogostejši imenovalnik številnih shujševalnih diet, ki ne dajejo želenih in trajnih rešitev.

Prenizka telesna teža je bistveno manj pogost problem. Če je posledica bolezenskega stanja, se s pridobivanjem telesne teže ukvarja klinična dietetika.

Ste nezadovoljni s svojo telesno težo?

Če posebna dieta ni bila potrebna za pridobivanje telesne teže, je verjetno nepotrebna tudi za njeno zniževanje. Oblikuje nas namreč predvsem način življenja, za katerim se skrivajo naše prehranske navade ter stopnja in vrsta telesne aktivnosti.

V Nutriticonu smo v ta namen oblikovali program, ki vsebuje

  • analizo vaših prehranjevalnih navad
  • oceno energijskih potreb
  • individualno načrtovane jedilnike glede na cilje (izguba/pridobivanje telesne teže)
  • trening zdravih prehranjevalnih navad
  • spremljanje napredka z antropometričnimi meritvami

Pomagamo vam, da se naučite

  • izbirati prava živila
  • odmerjati ustrezne količine
  • krotiti apetit in lakoto v času hujšanja
  • in sestavljati obroke tako, da ti ustrezajo vašemu načinu življenja